Heb je in je werk te maken met klanten en/of omstanders die jou met enige regelmaat confronteren met agressief of intimiderend gedrag? En zou je daar gemakkelijker en effectiever mee om willen leren gaan? Dan is onze agressietraining wat voor jou.

Resultaten

Na het volgen van de agressietraining:

  • Heb je meer inzicht in je persoonlijke strategie
  • Weet je wat agressie met je doet en welke lichamelijke en emotionele reacties agressie of intimidatie bij je oproept
  • Kun je de verschillende soorten lastig en agressief gedrag onderscheiden
  • Heb je geoefend met verschillende reactiestijlen
  • Is je inzicht in het effect van jouw gedrag op de klant/cliënt tijdens lastige situaties verruimd
  • Ben je in staat om op een effectieve manier jouw grens te stellen
  • Heb je geoefend met het ombuigen van agressief, tegenwerkend en lastig gedrag naar meer coöperatief, samenwerkend gedrag

Competenties

Je versterkt deze competenties:

  • Luisteren
    i
    Luisteren betekent dat je goed oplet wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zowel met woorden als zonder woorden.
  • Assertiviteit
    i
    Assertiviteit is het vermogen om respectvol en tactvol op te komen voor je eigen mening, behoeften of belangen zonder dat je anderen kwetst.
  • Tact/sensitief gedrag
    i
    Tact/sensitiviteit is het vermogen om op zo'n manier te reageren dat je onnodige irritaties voorkomt en wegneemt.
  • Stressbestendigheid
    i
    Stressbestendigheid betekent dat je goed kunt blijven presteren, zelfs onder druk. Dit kan bijvoorbeeld zijn bij tijdsdruk, complexe taken, sociale druk of in moeilijke situaties zoals tegenslag, teleurstellingen of crisissituaties.

Voor wie

In je functie heb je regelmatig te maken met boos, agressief en/of intimiderend gedrag van klanten. Het niveau van deze training is MBO/HBO, maar er is geen specifiek voorkennis of ervaring vereist.

Over de agressietraining

Iedereen die met klanten werkt of omstanders treft kan te maken krijgen met mondig, agressief, intimiderend of anderzijds lastig gedrag. In de praktijk blijkt dat dit type gedrag vaak een oplopend karakter heeft, veroorzaakt door slecht nieuws, ervaren ongemak, onrecht of spanning.

Vaak kan in het eerste stadium de reactie en emotie van de klant nog redelijk worden te vangen door helder te communiceren. Dit door juiste timing, empathische reactie of begrenzing. In deze training leer je te vertrouwen op je (mentale) kracht en leer je makkelijker en professioneler te reageren op gedrag van de ander.

We verzorgen deze cursus ook incompany voor groepen collega’s op locatie.

Programma

De agressietraining bestaat uit één dag. Onderstaande onderwerpen komen aan bod:

  • Het begrip agressie; een korte inleiding.
  • Automatische reacties op agressie.
  • Onderscheid tussen lichaam, denken, voelen en doen.
  • Uitleg verschillende vormen van agressie.
  • Demonstratie effectieve hantering van verschillende vormen van agressie.
  • Oefenen persoonlijke strategie met de acteur aan de hand van eigen casuïstiek.
  • Beleving van de klant versus die van de medewerker.
  • Melden van incidenten.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Tactisch schakelen
  • Stressbestendigheid
  • Inlevingsvermogen

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Agressietraining regio Zwolle
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Do 30 Mei 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Agressietraining regio Utrecht
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 14 Juni 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Agressietraining regio Alkmaar
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 03 September 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Agressietraining regio Den Bosch
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 02 Oktober 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Agressietraining regio Rotterdam
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Ma 04 November 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Agressietraining regio Zwolle
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 27 November 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Agressietraining regio Utrecht
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 06 December 2024
09:30
16:30

Tarieven

Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 450.00 € 544.50
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 90.00 € 108.90
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 55.00 € 66.55
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 595.00 € 719.95
  • Lunchkosten* - € 20.00
  • STAP-budget - € 575.00
Te betalen €0.00

* De lunchkosten vallen buiten de vergoeding van de STAP-subsidie. Deze nemen wij voor onze rekening.

Overige informatie

10 / 10
01 december 2023
Chesney Noordzee
Agressietraining
Het was erg leerzaam en geweldig.
8 / 10
01 december 2023
Funs Ubaghs
Agressietraining
Het is zeker de moeite waard om deze cursus te volgen.
10 / 10
01 februari 2022
Maikel Jansen
Agressietraining
Zeer leerzame cursus.
10 / 10
01 februari 2022
Kitty de Vos
Agressietraining
De training geeft je op een duidelijke manier handvatten om in het vervolg momenten van agressie, zowel in de privésfeer als in een professionele omgeving,...
Lees  meer   minder 

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 16 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo+.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 073 - 80 01 800.

Onze aanpak

De training start met het invullen van het intakeformulier. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over jouw persoonlijke leervragen en wat je vooral wilt bereiken. In de training werk je gericht aan het (her)ontdekken van jouw kwaliteiten en drijfveren en hoe je deze kunt toepassen in de praktijk. Dit doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspel met een acteur en persoonlijke feedback op je zelfontwikkeling en gedrag.

Certificaat

Je ontvangt een certificaat als je aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.

Voordelen

Waarom deelnemers voor onze trainingen kiezen:

  • Praktische insteek met direct toepasbaar resultaat
  • No-nonsense en to-the-point aanpak
  • Dagelijkse werkpraktijk staat centraal
  • Onze trainers kennen de technische branche uit de beroepspraktijk
  • Onze trainers spreken de taal van de deelnemers
  • Altijd-door-garantie