
Communicatie & Persoonlijke Effectiviteit
10 soorten agressie die je kunt tegenkomen tijdens je werkHeb je regelmatig telefonisch contact met (potentiële) klanten of relaties? Dan is een professionele houding van belang. Tijdens een telefoongesprek ben je namelijk hét visitekaartje van jouw bedrijf. Tijdens de training Proactief en klantgericht bellen leer je klantvriendelijk, professioneel en doelgericht telefoneren.
Na het volgen van de training Proactief en klantgericht bellen:
Je versterkt deze competenties:
Deze training is voor iedereen die in zijn/haar functie regelmatig telefonisch contact heeft met (potentiële) klanten en relaties. Denk aan medewerkers van een klantenservice of helpdesk en planners. Je wilt op een plezierige en professionele manier leren omgaan met uiteenlopende telefonische vragen, wensen, eisen en klachten. Het niveau van deze training is MBO/HBO. Een specifieke vooropleiding is niet nodig.
Veel klantcontact verloopt telefonisch en klanten bellen steeds makkelijker en sneller. Ze verwachten direct een actief luisterend oor en snel een oplossing voor hun probleem. In de training Proactief en klantgericht bellen ontdek je dat klantgerichtheid meer is dan alleen je klanten vriendelijk te woord staan.
Telefonisch contact verloopt anders dan een face-to-face ontmoeting. Gesprekken zijn korter, je hoort alleen elkaars stem en je mist non-verbale signalen zoals mimiek, handgebaren en lichaamshouding. Wat je zegt en hoe je het het zegt is daardoor extra belangrijk. Tijdens de training leer je hoe je hier het best mee omgaat.
Wil je jouw klanten effectief en met plezier te woord staan? In onze tweedaagse training Proactief en klantgericht bellen ontwikkel je de juiste communicatieve vaardigheden om professionele klantgerichtheid nog meer kleur te geven. Zo wordt een telefoongesprek het visitekaartje van jezelf, je afdeling en je organisatie.
De training vindt op locatie plaats in een praktische, resultaatgerichte tweedaagse workshop. Incompany behoort ook tot de mogelijkheden.
De training bestaat uit twee dagen waarin je verschillende modellen en theorieën krijgt uitgelegd en daar zelf actief mee aan de slag gaat.
Dag 1: Klantgericht telefoneren en de verwachtingen van de klant
Onderwerpen die aan de orde komen:
Dag 2: Klantgericht telefoneren en inspelen op de klant
Onderwerpen die aan de orde komen:
Je versterkt de volgende competenties:
Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.
De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.
Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo.
Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 073 - 80 01 800.
In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreks- en telefoonvaardigheden. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens het oefenen zetten we de casuïstiek van de deelnemer centraal. We maken opnamen van je gesprekken en luisteren terug wat goed gaat en wat nog beter zou kunnen. Dat maakt het oefenen heel realistisch. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.
Studiebelasting
Naast de twee trainingsdagen moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.
Je ontvangt een certificaat Proactief en klantgericht bellen als je beide trainingsdagen aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.
Waarom deelnemers voor onze trainingen kiezen:
Wens je een persoonlijk studieadvies of heb je vragen over de mogelijkheden van maatwerk? Onze studie- en maatwerkadviseurs staan graag voor je klaar om jouw vragen te beantwoorden.
Vraag nu gratis en vrijblijvend onze nieuwsbrief aan! Laat je inspireren door interessante artikelen, whitepapers en de nieuwste informatie over onze trainingen en opleidingen.