Heb je regelmatig telefonisch contact met (potentiële) klanten of relaties? Dan is een professionele houding van belang. Tijdens een telefoongesprek ben je namelijk hét visitekaartje van jouw bedrijf. Tijdens de training Proactief en klantgericht bellen leer je klantvriendelijk, professioneel en doelgericht telefoneren.

Resultaten

Na het volgen van de training Proactief en klantgericht bellen:

  • Weet je wat er wordt verstaan onder klantgerichtheid, service verlenen en klantvriendelijk telefoneren
  • Ken je de hedendaagse telefoonregels (etiquette) en kun je ze toepassen
  • Ken je de standaardstructuur van een professioneel telefoongesprek en kun je dit toepassen naar de wens van je eigen bedrijf
  • Kun je doelgericht en klantgericht een telefoongesprek voeren
  • Kun je op een plezierige manier verschillende typen klanten professioneel te woord te staan

Competenties

Je versterkt deze competenties:

  • Assertiviteit
    i
    Assertiviteit is het vermogen om respectvol en tactvol op te komen voor je eigen mening, behoeften of belangen zonder dat je anderen kwetst.
  • Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
    i
    Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid betekent dat je gedachten en overwegingen duidelijk kunt overbrengen zodat ze goed begrepen worden.
  • Luisteren
    i
    Luisteren betekent dat je goed oplet wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zowel met woorden als zonder woorden.
  • Resultaatgerichtheid
    i
    Resultaatgerichtheid betekent dat je goed bent in het stellen van meetbare doelen en actief werkt aan het bereiken en evalueren ervan.

Voor wie

Deze training is voor iedereen die in zijn/haar functie regelmatig telefonisch contact heeft met (potentiële) klanten en relaties. Denk aan medewerkers van een klantenservice of helpdesk en planners. Je wilt op een plezierige en professionele manier leren omgaan met uiteenlopende telefonische vragen, wensen, eisen en klachten. Het niveau van deze training is MBO/HBO. Een specifieke vooropleiding is niet nodig.

Over de training Proactief en klantgericht bellen

Veel klantcontact verloopt telefonisch en klanten bellen steeds makkelijker en sneller. Ze verwachten direct een actief luisterend oor en snel een oplossing voor hun probleem. In de training Proactief en klantgericht bellen ontdek je dat klantgerichtheid meer is dan alleen je klanten vriendelijk te woord staan.

Telefonisch contact verloopt anders dan een face-to-face ontmoeting. Gesprekken zijn korter, je hoort alleen elkaars stem en je mist non-verbale signalen zoals mimiek, handgebaren en lichaamshouding. Wat je zegt en hoe je het het zegt is daardoor extra belangrijk. Tijdens de training leer je hoe je hier het best mee omgaat.

Wil je jouw klanten effectief en met plezier te woord staan? In onze tweedaagse training Proactief en klantgericht bellen ontwikkel je de juiste communicatieve vaardigheden om professionele klantgerichtheid nog meer kleur te geven. Zo wordt een telefoongesprek het visitekaartje van jezelf, je afdeling en je organisatie.

De training vindt op locatie plaats in een praktische, resultaatgerichte tweedaagse workshop. Incompany behoort ook tot de mogelijkheden.

Onze aanpak

De training bestaat uit twee dagen waarin je verschillende modellen en theorieën krijgt uitgelegd en daar zelf actief mee aan de slag gaat.

Dag 1: Klantgericht telefoneren en de verwachtingen van de klant

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Klantgerichtheid/klantvriendelijkheid en verwachtingen van de huidige klant
  • De do’s en don’ts van klantgericht telefoneren; etiquetteregels anno nu
  • Telefonisch relatiebeheer en klantloyaliteit
  • De structuur van een telefoongesprek: de 5 A’s
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden.

Dag 2: Klantgericht telefoneren en inspelen op de klant

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Vraagtechnieken en positief taalgebruik
  • Signalen van klanten herkennen en hierop inspelen
  • Omgaan met emoties en klachten
  • Inspelen op verschillende typen klanten: Platina-model
  • Klantgericht, professioneel en plezierig werken.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Luisteren
  • Gespreksvaardigheden.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Breda
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 28 Mei 2024
09:30
16:30
Di 11 Juni 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Rotterdam
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 14 Juni 2024
09:30
16:30
Vr 28 Juni 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Utrecht
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 03 September 2024
09:30
16:30
Di 17 September 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Zwolle
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 02 Oktober 2024
09:30
16:30
Wo 16 Oktober 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Nijmegen
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Do 31 Oktober 2024
09:30
16:30
Do 14 November 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Amsterdam
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 29 November 2024
09:30
16:30
Vr 13 December 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Utrecht
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 06 December 2024
09:30
16:30
Vr 20 December 2024
09:30
16:30

Tarieven

Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 895.00 € 1082.95
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 90.00 € 108.90
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 110.00 € 133.10
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1095.00 € 1324.95
  • STAP-budget - €1000.00
Te betalen €95.00

Overige informatie

9 / 10
10 oktober 2022
Sandra Leungen
Training Proactief en klantgericht bellen
Ontzettende enthousiaste docent, veel geleerd, meer dan voldoende ruimte voor praktijksituaties en een hele gezellige groep.
8 / 10
26 augustus 2022
Willemieke De Jong
Training Proactief en klantgericht bellen
Duidelijke training. Veel handvatten meegekregen.
8 / 10
06 juli 2022
Patrick Doodeman
Training Proactief en klantgericht bellen
Je leert in deze training veel over het bellen met klanten.
8 / 10
06 juli 2022
Kayleigh van der Zandt
Training Proactief en klantgericht bellen
Tijdens deze training heb ik veel geleerd over communicatie in het algemeen. Daarnaast was het een prettige trainer.

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 073 - 80 01 800.

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreks- en telefoonvaardigheden. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens het oefenen zetten we de casuïstiek van de deelnemer centraal. We maken opnamen van je gesprekken en luisteren terug wat goed gaat en wat nog beter zou kunnen. Dat maakt het oefenen heel realistisch. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

Naast de twee trainingsdagen moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt een certificaat Proactief en klantgericht bellen als je beide trainingsdagen aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.

Waarom deelnemers voor onze trainingen kiezen:

  • Praktische insteek met direct toepasbaar resultaat
  • No-nonsense en to-the-point aanpak
  • Dagelijkse werkpraktijk staat centraal
  • Onze trainers kennen de technische branche uit de beroepspraktijk
  • Onze trainers spreken de taal van de deelnemers
  • Altijd-door-garantie