Heb je regelmatig telefonisch contact met (potentiële) klanten of relaties? Dan is een professionele houding van belang. Tijdens een telefoongesprek ben je namelijk hét visitekaartje van jouw bedrijf. Tijdens de training Proactief en klantgericht bellen leer je klantvriendelijk, professioneel en doelgericht telefoneren.

Resultaten

Na het volgen van de training Proactief en klantgericht bellen:

  • Weet je wat er wordt verstaan onder klantgerichtheid, service verlenen en klantvriendelijk telefoneren
  • Ken je de hedendaagse telefoonregels (etiquette) en kun je ze toepassen
  • Ken je de standaardstructuur van een professioneel telefoongesprek en kun je dit toepassen naar de wens van je eigen bedrijf
  • Kun je doelgericht en klantgericht een telefoongesprek voeren
  • Kun je op een plezierige manier verschillende typen klanten professioneel te woord te staan

Voor wie

Deze training is voor iedereen die in zijn/haar functie regelmatig telefonisch contact heeft met (potentiële) klanten en relaties. Denk aan medewerkers van een klantenservice of helpdesk en planners. Je wilt op een plezierige en professionele manier leren omgaan met uiteenlopende telefonische vragen, wensen, eisen en klachten. Het niveau van deze training is MBO/HBO. Een specifieke vooropleiding is niet nodig.

Over de training Proactief en klantgericht bellen

Veel klantcontact verloopt telefonisch en klanten bellen steeds makkelijker en sneller. Ze verwachten direct een actief luisterend oor en snel een oplossing voor hun probleem. In de training Proactief en klantgericht bellen ontdek je dat klantgerichtheid meer is dan alleen je klanten vriendelijk te woord staan.

Telefonisch contact verloopt anders dan een face-to-face ontmoeting. Gesprekken zijn korter, je hoort alleen elkaars stem en je mist non-verbale signalen zoals mimiek, handgebaren en lichaamshouding. Wat je zegt en hoe je het het zegt is daardoor extra belangrijk. Tijdens de training leer je hoe je hier het best mee omgaat.

Wil je jouw klanten effectief en met plezier te woord staan? In onze tweedaagse training Proactief en klantgericht bellen ontwikkel je de juiste communicatieve vaardigheden om professionele klantgerichtheid nog meer kleur te geven. Zo wordt een telefoongesprek het visitekaartje van jezelf, je afdeling en je organisatie.

De training vindt op locatie plaats in een praktische, resultaatgerichte tweedaagse workshop. Incompany behoort ook tot de mogelijkheden.

Onze aanpak

De training bestaat uit twee dagen waarin je verschillende modellen en theorieën krijgt uitgelegd en daar zelf actief mee aan de slag gaat.

Dag 1: Klantgericht telefoneren en de verwachtingen van de klant

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Klantgerichtheid/klantvriendelijkheid en verwachtingen van de huidige klant
  • De do’s en don’ts van klantgericht telefoneren; etiquetteregels anno nu
  • Telefonisch relatiebeheer en klantloyaliteit
  • De structuur van een telefoongesprek: de 5 A’s
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden.

Dag 2: Klantgericht telefoneren en inspelen op de klant

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Vraagtechnieken en positief taalgebruik
  • Signalen van klanten herkennen en hierop inspelen
  • Omgaan met emoties en klachten
  • Inspelen op verschillende typen klanten: Platina-model
  • Klantgericht, professioneel en plezierig werken.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Luisteren
  • Gespreksvaardigheden.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Breda
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
18 oktober 2021
10:00
17:00
1 november 2021
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Zwolle
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
28 oktober 2021
10:00
17:00
11 november 2021
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Amsterdam
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
5 november 2021
10:00
17:00
19 november 2021
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Eindhoven
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
9 november 2021
10:00
17:00
23 november 2021
10:00
17:00
Adresgegevens
BCN Business Centre Nederland Utrecht
Daltonlaan 100
3584 BJ UTRECHT
0302567390
Proactief en klantgericht bellen regio Utrecht
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
15 november 2021
10:00
17:00
29 november 2021
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Rotterdam
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
24 november 2021
10:00
17:00
8 december 2021
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Alphen aan den rijn
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
25 februari 2022
10:00
17:00
11 maart 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Groningen
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
15 maart 2022
10:00
17:00
29 maart 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Arnhem
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
6 april 2022
10:00
17:00
20 april 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Zwolle
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
28 april 2022
10:00
17:00
12 mei 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Amsterdam
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
9 mei 2022
10:00
17:00
23 mei 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Rotterdam
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
24 mei 2022
10:00
17:00
7 juni 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Eindhoven
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
10 juni 2022
10:00
17:00
24 juni 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
BCN Business Centre Nederland Utrecht
Daltonlaan 100
3584 BJ UTRECHT
0302567390
Proactief en klantgericht bellen regio Utrecht
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
22 juni 2022
10:00
17:00
6 juli 2022
10:00
17:00

Tarieven

  • Cursusprijs Nederlandse Sales Academie € 790,-
  • (Online) Lesmateriaal Nederlandse Sales Academie € 75,-
  • Locatiekosten Nederlandse Sales Academie € 110,-
Totaal € 975,-

Onze prijzen zijn exclusief btw.

Branchevergoedingen

Voor ons trainingsaanbod is in veel gevallen een vergoeding mogelijk vanuit een Opleidings- en Ontwikkelfonds. Lees hier meer over de branchevergoedingen

9 / 10
9 juli 2019
Stefanie van den Born
Training Proactief en klantgericht bellen
Superleuk en leerzaam. We waren met een klein clubje, maar dat was juist wel fijn eigenlijk, hierdoor was er veel persoonlijke aandacht. Jay is bovendien...
Lees  meer   minder 
9 / 10
5 januari 2018
Miranda van den Berg
Training Proactief en klantgericht bellen
Erg goed. De trainster had veel kennis van zaken en gaf ook extra aandacht aan de onderwerpen die wij interresant vonden.
8 / 10
1 november 2018
Ab Bakker
Training Proactief en klantgericht bellen
Keurig voorbereide en verzorgde training. Aansprekende slides en goede trainer. Veel praktijksituaties die "op maat" aangeboden worden.
8 / 10
5 december 2018
Elske Boutzamar-de Vries
Training Proactief en klantgericht bellen
Erg leuk en leerzaam

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreks- en telefoonvaardigheden. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens het oefenen zetten we de casuïstiek van de deelnemer centraal. We maken opnamen van je gesprekken en luisteren terug wat goed gaat en wat nog beter zou kunnen. Dat maakt het oefenen heel realistisch. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

Naast de twee trainingsdagen moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt een certificaat Proactief en klantgericht bellen als je beide trainingsdagen aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.

Waarom deelnemers voor onze trainingen kiezen:

  • Praktische insteek met direct toepasbaar resultaat
  • No-nonsense en to-the-point aanpak
  • Dagelijkse werkpraktijk staat centraal
  • Onze trainers kennen de technische branche uit de beroepspraktijk
  • Onze trainers spreken de taal van de deelnemers
  • Altijd-door-garantie