Heb je regelmatig telefonisch contact met (potentiële) klanten of relaties? Dan is een professionele houding van belang. Tijdens een telefoongesprek ben je namelijk hét visitekaartje van jouw bedrijf. Tijdens de training Proactief en klantgericht bellen leer je klantvriendelijk, professioneel en doelgericht telefoneren.

Resultaten

Na het volgen van de training Proactief en klantgericht bellen:

  • Weet je wat er wordt verstaan onder klantgerichtheid, service verlenen en klantvriendelijk telefoneren
  • Ken je de hedendaagse telefoonregels (etiquette) en kun je ze toepassen
  • Ken je de standaardstructuur van een professioneel telefoongesprek en kun je dit toepassen naar de wens van je eigen bedrijf
  • Kun je doelgericht en klantgericht een telefoongesprek voeren
  • Kun je op een plezierige manier verschillende typen klanten professioneel te woord te staan

Voor wie

Deze training is voor iedereen die in zijn/haar functie regelmatig telefonisch contact heeft met (potentiële) klanten en relaties. Denk aan medewerkers van een klantenservice of helpdesk en planners. Je wilt op een plezierige en professionele manier leren omgaan met uiteenlopende telefonische vragen, wensen, eisen en klachten. Het niveau van deze training is MBO/HBO. Een specifieke vooropleiding is niet nodig.

Over de training Proactief en klantgericht bellen

Veel klantcontact verloopt telefonisch en klanten bellen steeds makkelijker en sneller. Ze verwachten direct een actief luisterend oor en snel een oplossing voor hun probleem. In de training Proactief en klantgericht bellen ontdek je dat klantgerichtheid meer is dan alleen je klanten vriendelijk te woord staan.

Telefonisch contact verloopt anders dan een face-to-face ontmoeting. Gesprekken zijn korter, je hoort alleen elkaars stem en je mist non-verbale signalen zoals mimiek, handgebaren en lichaamshouding. Wat je zegt en hoe je het het zegt is daardoor extra belangrijk. Tijdens de training leer je hoe je hier het best mee omgaat.

Wil je jouw klanten effectief en met plezier te woord staan? In onze tweedaagse training Proactief en klantgericht bellen ontwikkel je de juiste communicatieve vaardigheden om professionele klantgerichtheid nog meer kleur te geven. Zo wordt een telefoongesprek het visitekaartje van jezelf, je afdeling en je organisatie.

De training vindt op locatie plaats in een praktische, resultaatgerichte tweedaagse workshop. Incompany behoort ook tot de mogelijkheden.

Onze aanpak

De training bestaat uit twee dagen waarin je verschillende modellen en theorieën krijgt uitgelegd en daar zelf actief mee aan de slag gaat.

Dag 1: Klantgericht telefoneren en de verwachtingen van de klant

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Klantgerichtheid/klantvriendelijkheid en verwachtingen van de huidige klant
  • De do’s en don’ts van klantgericht telefoneren; etiquetteregels anno nu
  • Telefonisch relatiebeheer en klantloyaliteit
  • De structuur van een telefoongesprek: de 5 A’s
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden.

Dag 2: Klantgericht telefoneren en inspelen op de klant

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Vraagtechnieken en positief taalgebruik
  • Signalen van klanten herkennen en hierop inspelen
  • Omgaan met emoties en klachten
  • Inspelen op verschillende typen klanten: Platina-model
  • Klantgericht, professioneel en plezierig werken.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Luisteren
  • Gespreksvaardigheden.

Doe nu een STAP-vooraanmelding – zonder kosten of risico

Wil jij gebruik maken van € 1.000 opleidingstegoed met de STAP-budget? Regel dan nu jouw STAP-aanmeldbewijs door je nu in te schrijven. Dit document heb je nodig om op 1 mei 2023 jouw aanvraag in te dienen via het UWV STAP-portaal. Goed nieuws. Je ontvangt dit document direct na je inschrijving.

Wordt om welke reden dan ook het budget niet toegekend, dan heb je geen verplichting om de training te volgen en betalen. Probeer het de volgende periode nog een keer of annuleer de vooraanmelding. Zo doen wij dat bij IPV Training & Advies.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Rotterdam
Regulier inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 09 Mei 2023
09:30
16:30
Di 23 Mei 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Den Bosch
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 02 Juni 2023
09:30
16:30
Vr 16 Juni 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
POSTILLION HOTELS UTRECHT BUNNIK
Baan van Fectio 1
3981 HZ UTRECHT (BUNNIK)
0306561916
Proactief en klantgericht bellen regio Utrecht
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 21 Juni 2023
09:30
16:30
Wo 05 Juli 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Amsterdam
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 06 September 2023
09:30
16:30
Wo 20 September 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Zwolle
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 19 September 2023
09:30
16:30
Di 03 Oktober 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
Proactief en klantgericht bellen regio Rotterdam
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 25 Oktober 2023
09:30
16:30
Wo 08 November 2023
09:30
16:30

Tarieven

Toon STAP-budget prijzen
Toon prijzen incl. btw
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 110.00 € 133.10
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 80.00 € 96.80
  • Cursusprijs Open Cursus € 845.00 € 1022.45
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1035.00 € 1252.35
  • Lunchkosten* - € 40.00
  • STAP-budget - € 995.00
Te betalen €0.00

* De lunchkosten vallen buiten de vergoeding van de STAP-subsidie. Deze nemen wij voor onze rekening.

Overige informatie

9 / 10
10 oktober 2022
Sandra Leungen
Training Proactief en klantgericht bellen
Ontzettende enthousiaste docent, veel geleerd, meer dan voldoende ruimte voor praktijksituaties en een hele gezellige groep.
8 / 10
26 augustus 2022
Willemieke De Jong
Training Proactief en klantgericht bellen
Duidelijke training. Veel handvatten meegekregen.
8 / 10
06 juli 2022
Patrick Doodeman
Training Proactief en klantgericht bellen
Je leert in deze training veel over het bellen met klanten.
8 / 10
06 juli 2022
Kayleigh van der Zandt
Training Proactief en klantgericht bellen
Tijdens deze training heb ik veel geleerd over communicatie in het algemeen. Daarnaast was het een prettige trainer.

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 073 - 80 01 800.

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreks- en telefoonvaardigheden. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens het oefenen zetten we de casuïstiek van de deelnemer centraal. We maken opnamen van je gesprekken en luisteren terug wat goed gaat en wat nog beter zou kunnen. Dat maakt het oefenen heel realistisch. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

Naast de twee trainingsdagen moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt een certificaat Proactief en klantgericht bellen als je beide trainingsdagen aanwezig bent geweest en actief hebt meegedaan.

Waarom deelnemers voor onze trainingen kiezen:

  • Praktische insteek met direct toepasbaar resultaat
  • No-nonsense en to-the-point aanpak
  • Dagelijkse werkpraktijk staat centraal
  • Onze trainers kennen de technische branche uit de beroepspraktijk
  • Onze trainers spreken de taal van de deelnemers
  • Altijd-door-garantie