Alleen technische kennis is niet meer voldoende om klanten te winnen en te behouden. Want laten we eerlijk zijn: de meeste concurrenten hebben ook voldoende technische kennis. Daarmee onderscheid je je dus niet meer. Wil je als (service)monteur professionele service kunnen bieden en uitstekend klantgericht kunnen handelen? Schrijf je dan in voor de training De monteur als ambassadeur!

Resultaten

Na het volgen van de training De monteur als ambassadeur:

  • Heb je inzicht in je ambassadeursrol en de invloed van jouw gedrag op de tevredenheid van de klant
  • Ken je de belangrijkste aandachtspunten voor het ambassadeurschap tijdens een klantbezoek
  • Ben je in staat om jouw bedrijf in diverse situaties goed te vertegenwoordigen
  • Kun je in uiteenlopende situaties klantgesprekken voeren die voldoen aan de klantverwachting of deze zelfs overtreffen
  • Kun je klantgericht omgaan met klachten, ongenoegen en weerstanden bij klanten
  • Weet je wat je persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten zijn
  • Voer je jouw ambassadeursrol met plezier en enthousiasme uit

Voor wie

Je bent werkzaam als (service) monteur. Je wilt jouw vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en service verbeteren en adequaat reageren op (lastige) klantsituaties. Het niveau van deze training is MBO/MBO+, maar er is geen specifieke voorkennis of ervaring nodig.

Over de training De monteur als ambassadeur

Deze training is voor monteurs en engineers met klantcontact. Technisch versta je je vak volledig, maar je ervaart nog een uitdaging in het professioneel omgaan met klanten en de persoonlijke vaardigheden die daarvoor nodig zijn.

Hoe achterhaal je de verwachtingen van de klant en weet je of de klant tevreden is? Hoe stel je de klant gerust en wat draagt bij in het vertrouwen? Dit zijn typische vragen die monteurs in de praktijk tegenkomen. Deze en velen anderen vragen worden in deze praktische cursus beantwoord. Onze trainers spreken de taal van monteurs kennen de beroepspraktijk.

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het praktisch oefenen met de onderwerpen. Het vervolg op deze training is de training De monteur als ambassadeur.

We verzorgen deze training ook incompany voor groepen collega’s op locatie.

Programma

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen.

Dag 1: Service en contact

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van de ambassadeursrol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten: Platina-model
  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • De A.O.R.T.A. bezoekprocedure bij de klant
  • Je persoonlijke uitstraling als monteur.

Dag 2: Service en communicatie

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Richtlijnen en etiquette
  • In de schoenen van de klant: empathie
  • Repareren van klant en techniek: klachten en lastige situaties
  • Besluitvorming bij klanten
  • Uitvragen van de ontwikkeling bij bedrijven en klantbehoeften
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden
  • Persoonlijk plan van technicus naar ambassadeur voor je bedrijf.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Kobalt | BLAUW
Amerikastraat 3
5232 BE 's-Hertogenbosch
0733032782
De monteur als ambassadeur regio Den Bosch
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
25 november 2021
10:00
17:00
9 december 2021
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Rotterdam
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
25 februari 2022
10:00
17:00
11 maart 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Den Bosch
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
24 maart 2022
10:00
17:00
7 april 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Amsterdam
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
11 april 2022
10:00
17:00
25 april 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Zwolle
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
18 mei 2022
10:00
17:00
1 juni 2022
10:00
17:00
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Den Bosch
JA, ik wil inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
14 juni 2022
10:00
17:00
28 juni 2022
10:00
17:00

Tarieven

  • Cursusprijs Open Cursus € 790,-
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 75,-
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 110,-
Totaal € 975,-

Onze prijzen zijn exclusief btw.

Branchevergoedingen

Voor ons trainingsaanbod is in veel gevallen een vergoeding mogelijk vanuit een Opleidings- en Ontwikkelfonds. Lees hier meer over de branchevergoedingen

Onze aanpak

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de digitale leeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over je persoonlijke leervragen en wat je vooral wil bereiken.

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreksvaardigheden en klantgerichtheid in verschillende situaties. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

De beide trainingsdagen duren ieder één dag. Daarnaast moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt een certificaat wanneer je de gehele training volgt.

Altijd-door-garantie

Goed nieuws! Deze training gaat door. Hoe dan ook. Wanneer de maatregelen van het RIVM het toelaten, trainen we klassikaal. Wij zijn ook voorbereid om digitaal te trainen wanneer klassikaal trainen niet mogelijk is. Daar hebben we inmiddels een beproefd en door deelnemers gewaardeerde aanpak voor ontwikkeld! Hierdoor kunnen wij een ‘altijd-door garantie’ bieden.