Alleen technische kennis is niet meer voldoende om klanten te winnen en te behouden. Want laten we eerlijk zijn: de meeste concurrenten hebben ook voldoende technische kennis. Daarmee onderscheid je je dus niet meer. Wil je als (service)monteur professionele service kunnen bieden en uitstekend klantgericht kunnen handelen? Schrijf je dan in voor de training De monteur als ambassadeur!

Resultaten

Na het volgen van de training De monteur als ambassadeur:

  • Heb je inzicht in je ambassadeursrol en de invloed van jouw gedrag op de tevredenheid van de klant
  • Ken je de belangrijkste aandachtspunten voor het ambassadeurschap tijdens een klantbezoek
  • Ben je in staat om jouw bedrijf in diverse situaties goed te vertegenwoordigen
  • Kun je in uiteenlopende situaties klantgesprekken voeren die voldoen aan de klantverwachting of deze zelfs overtreffen
  • Kun je klantgericht omgaan met klachten, ongenoegen en weerstanden bij klanten
  • Weet je wat je persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten zijn
  • Voer je jouw ambassadeursrol met plezier en enthousiasme uit

Voor wie

Je bent werkzaam als (service) monteur. Je wilt jouw vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en service verbeteren en adequaat reageren op (lastige) klantsituaties. Het niveau van deze training is MBO/MBO+, maar er is geen specifieke voorkennis of ervaring nodig.

Over de training De monteur als ambassadeur

Deze training is voor monteurs en engineers met klantcontact. Technisch versta je je vak volledig, maar je ervaart nog een uitdaging in het professioneel omgaan met klanten en de persoonlijke vaardigheden die daarvoor nodig zijn.

Hoe achterhaal je de verwachtingen van de klant en weet je of de klant tevreden is? Hoe stel je de klant gerust en wat draagt bij in het vertrouwen? Dit zijn typische vragen die monteurs in de praktijk tegenkomen. Deze en velen anderen vragen worden in deze praktische cursus beantwoord. Onze trainers spreken de taal van monteurs kennen de beroepspraktijk.

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het praktisch oefenen met de onderwerpen. Het vervolg op deze training is de training De monteur als ambassadeur.

We verzorgen deze training ook incompany voor groepen collega’s op locatie.

Programma

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen.

Dag 1: Service en contact

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van de ambassadeursrol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten: Platina-model
  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • De A.O.R.T.A. bezoekprocedure bij de klant
  • Je persoonlijke uitstraling als monteur.

Dag 2: Service en communicatie

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Richtlijnen en etiquette
  • In de schoenen van de klant: empathie
  • Repareren van klant en techniek: klachten en lastige situaties
  • Besluitvorming bij klanten
  • Uitvragen van de ontwikkeling bij bedrijven en klantbehoeften
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden
  • Persoonlijk plan van technicus naar ambassadeur voor je bedrijf.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken

Doe nu een STAP-vooraanmelding – zonder kosten of risico

Wil jij gebruik maken van € 1.000 opleidingstegoed met de STAP-budget? Regel dan nu jouw STAP-aanmeldbewijs door je nu in te schrijven. Dit document heb je nodig om op 2 januari jouw aanvraag in te dienen via het UWV STAP-portaal. Goed nieuws. Je ontvangt dit document direct na je inschrijving.

Wordt om welke reden dan ook het budget niet toegekend, dan heb je geen verplichting om de training te volgen en betalen. Probeer het de volgende periode nog een keer of annuleer de vooraanmelding. Zo doen wij dat bij IPV Training & Advies.

In de komende periode kun je een training volgen tussen 29 januari 2022 en 31 augustus 2023. Doe gerust al een vooraanmelding voor de periode daarna.

Metaal Leert Door

Wil je deze training gratis volgen via de Metaal Leert Door subsidie, meld je dan uitsluitend aan via Stichting OOM. Hiervoor dien je een aanmeldingsformulier, toestemmingsformulier en kopie van een geldig ID-bewijs te mailen naar nleertdoor@oom.nl. De aanvraagcode die je daarbij nodig hebt is DMLD 198.661. Als je op het aanmeldformulier de gewenste startdatum en locatie schrijft, proberen we rekening te houden met jouw voorkeur. De aanvraagprocedure staat verder uitgelegd op de speciale pagina over deze subsidieregeling.

Let op: belangrijk is dat je laatste trainingsdatum uiterlijk 31 december plaatsvind.

Aanmeldingen die we op een andere manier ontvangen worden in rekening gebracht volgens de kosten bij het tabblad “investering”. Mocht je vragen hebben over de Metaal Leert Door subsidie, bekijk dan de Meest gestelde vragen pagina of bel met onze studieadviseurs via 073 – 8001 800.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
BCN BUSINESS CENTRE NEDERLAND ROTTERDAM
Barbizonlaan 25
2908 MB ROTTERDAM (CAPELLE AD IJSSEL)
0107271020
De monteur als ambassadeur regio Rotterdam
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 03 Februari 2023
09:30
16:30
Vr 17 Februari 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
KOBALT | BLAUW
Amerikastraat 3
5232 BE 'S-HERTOGENBOSCH
0733032782
De monteur als ambassadeur regio Den Bosch
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Do 09 Maart 2023
09:30
16:30
Do 23 Maart 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
BCN AMSTERDAM ARENA
Hoogoorddreef 5
1101 BA AMSTERDAM
0205677980
De monteur als ambassadeur regio Amsterdam
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Ma 03 April 2023
09:30
16:30
Ma 17 April 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
BCN BUSINESS CENTRE NEDERLAND ZWOLLE
Lübeckplein 21
8017 JZ ZWOLLE
0382004300
De monteur als ambassadeur regio Zwolle
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 26 April 2023
09:30
16:30
Wo 10 Mei 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
KOBALT | BLAUW
Amerikastraat 3
5232 BE 'S-HERTOGENBOSCH
0733032782
De monteur als ambassadeur regio Den Bosch
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 23 Mei 2023
09:30
16:30
Di 06 Juni 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Dongen
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 07 Juni 2023
09:30
16:30
Wo 21 Juni 2023
09:30
16:30

Tarieven

Toon STAP-budget prijzen
Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 845.00 € 1022.45
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 80.00 € 96.80
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 110.00 € 133.10
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1035.00 € 1252.35
  • Lunchkosten* - € 40.00
  • STAP-budget - € 995.00
Te betalen €0.00

* De lunchkosten vallen buiten de vergoeding van de STAP-subsidie. Deze nemen wij voor onze rekening.

Overige informatie

8 / 10
28 juni 2022
Danny Swartz
Training De monteur als ambassadeur
Zou het zelfs als onderdeel van opvoeden aanbevelen.
8 / 10
28 juni 2022
Erwin Truijen
Training De monteur als ambassadeur
Interessante training, zelfontwikkeling, verandert de mindset.
9 / 10
15 april 2022
Harry Berg
Training De monteur als ambassadeur
Leerzaam met een stukje zelf kennis.
10 / 10
Brain Baggen
Training De monteur als ambassadeur
Veel geleerd, goede voorbeelden. Heel prettige sfeer en goede interactie. Goede praktijk voorbeelden en oefeningen. Alles heel duidelijk. Deze training zal ik bij iedereen aanprijzen....
Lees  meer   minder 

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo+.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 073 - 80 01 800.

Onze aanpak

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de digitale leeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over je persoonlijke leervragen en wat je vooral wil bereiken.

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreksvaardigheden en klantgerichtheid in verschillende situaties. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

De beide trainingsdagen duren ieder één dag. Daarnaast moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt een certificaat wanneer je de gehele training volgt.