Alleen technische kennis is niet meer voldoende om klanten te winnen en te behouden. Want laten we eerlijk zijn: de meeste concurrenten hebben ook voldoende technische kennis. Daarmee onderscheid je je dus niet meer. Wil je als (service)monteur professionele service kunnen bieden en uitstekend klantgericht kunnen handelen? Schrijf je dan in voor de training De monteur als ambassadeur!

Resultaten

Na het volgen van de training De monteur als ambassadeur:

  • Heb je inzicht in je ambassadeursrol en de invloed van jouw gedrag op de tevredenheid van de klant
  • Ken je de belangrijkste aandachtspunten voor het ambassadeurschap tijdens een klantbezoek
  • Ben je in staat om jouw bedrijf in diverse situaties goed te vertegenwoordigen
  • Kun je in uiteenlopende situaties klantgesprekken voeren die voldoen aan de klantverwachting of deze zelfs overtreffen
  • Kun je klantgericht omgaan met klachten, ongenoegen en weerstanden bij klanten
  • Weet je wat je persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten zijn
  • Voer je jouw ambassadeursrol met plezier en enthousiasme uit

Competenties

Je versterkt deze competenties:

  • Klantgerichtheid
    i
    Klantgerichtheid is dat je actief streeft naar tevreden klanten of collega's. Je verleent hoogwaardige service en ondersteuning.
  • Gespreksvaardigheid
    i
    Gespreksvaardigheid is het vermogen om gesprekken op een doelgerichte en effectieve manier te structureren en te leiden om het gewenste doel te behalen.
  • Samenwerken
    i
    Samenwerken betekent dat je goed kunt samenwerken met anderen door je eigen sterke punten en belangen af te stemmen op die van de groep, zodat er een goede samenwerking ontstaat.
  • Luisteren
    i
    Luisteren betekent dat je goed oplet wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zowel met woorden als zonder woorden.
  • Assertiviteit
    i
    Assertiviteit is het vermogen om respectvol en tactvol op te komen voor je eigen mening, behoeften of belangen zonder dat je anderen kwetst.

Voor wie

Je bent werkzaam als (service) monteur. Je wilt jouw vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en service verbeteren en adequaat reageren op (lastige) klantsituaties. Het niveau van deze training is MBO/MBO+, maar er is geen specifieke voorkennis of ervaring nodig.

Over de training De monteur als ambassadeur

Deze training is voor monteurs en engineers met klantcontact. Technisch versta je je vak volledig, maar je ervaart nog een uitdaging in het professioneel omgaan met klanten en de persoonlijke vaardigheden die daarvoor nodig zijn.

Hoe achterhaal je de verwachtingen van de klant en weet je of de klant tevreden is? Hoe stel je de klant gerust en wat draagt bij in het vertrouwen? Dit zijn typische vragen die monteurs in de praktijk tegenkomen. Deze en velen anderen vragen worden in deze praktische cursus beantwoord. Onze trainers spreken de taal van monteurs kennen de beroepspraktijk.

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het praktisch oefenen met de onderwerpen. Het vervolg op deze training is de training De monteur als ambassadeur.

We verzorgen deze training ook incompany voor groepen collega’s op locatie.

Programma

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen.

Dag 1: Service en contact

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van de ambassadeursrol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten: Platina-model
  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • De A.O.R.T.A. bezoekprocedure bij de klant
  • Je persoonlijke uitstraling als monteur.

Dag 2: Service en communicatie

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Richtlijnen en etiquette
  • In de schoenen van de klant: empathie
  • Repareren van klant en techniek: klachten en lastige situaties
  • Besluitvorming bij klanten
  • Uitvragen van de ontwikkeling bij bedrijven en klantbehoeften
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden
  • Persoonlijk plan van technicus naar ambassadeur voor je bedrijf.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Hoogeveen
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Ma 13 Mei 2024
09:30
16:30
Ma 27 Mei 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Rotterdam
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Ma 17 Juni 2024
09:30
16:30
Ma 01 Juli 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Utrecht
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Do 05 September 2024
09:30
16:30
Do 19 September 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Den Bosch
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 27 September 2024
09:30
16:30
Vr 11 Oktober 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Amsterdam
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Do 03 Oktober 2024
09:30
16:30
Do 17 Oktober 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Alkmaar
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 13 November 2024
09:30
16:30
Wo 27 November 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Zwolle
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Do 28 November 2024
09:30
16:30
Do 12 December 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Amersfoort
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 04 December 2024
09:30
16:30
Wo 18 December 2024
09:30
16:30

Tarieven

Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 895.00 € 1082.95
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 90.00 € 108.90
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 110.00 € 133.10
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1095.00 € 1324.95
  • STAP-budget - €1000.00
Te betalen €95.00

Overige informatie

9 / 10
15 november 2023
Erik Kol
Training De monteur als ambassadeur
Interessant, leerzaam. Je krijgt ook een verreikende kijk naar jezelf.
8 / 10
15 november 2023
Dick Boersma
Training De monteur als ambassadeur
Leerzame training om beter te communiceren met medewerkers en klanten.
10 / 10
15 november 2023
Erwin Kleinjan
Training De monteur als ambassadeur
Interessant en een eyeopener. Het kan zelfs confronterend zijn.
8 / 10
30 oktober 2023
Nick Wit
Training De monteur als ambassadeur
Dat het een hele interessante training is om hoe je met mensen in gesprek kan gaan.

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo+.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 073 - 80 01 800.

Onze aanpak

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de digitale leeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over je persoonlijke leervragen en wat je vooral wil bereiken.

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreksvaardigheden en klantgerichtheid in verschillende situaties. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

De beide trainingsdagen duren ieder één dag. Daarnaast moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt een certificaat wanneer je de gehele training volgt.