Alleen technische kennis is niet meer voldoende om klanten te winnen en te behouden. Want laten we eerlijk zijn: de meeste concurrenten hebben ook voldoende technische kennis. Daarmee onderscheid je je dus niet meer. Wil je als (service)monteur professionele service kunnen bieden en uitstekend klantgericht kunnen handelen? Schrijf je dan in voor de training De monteur als ambassadeur!

Resultaten

Na het volgen van de training De monteur als ambassadeur:

  • Heb je inzicht in je ambassadeursrol en de invloed van jouw gedrag op de tevredenheid van de klant
  • Ken je de belangrijkste aandachtspunten voor het ambassadeurschap tijdens een klantbezoek
  • Ben je in staat om jouw bedrijf in diverse situaties goed te vertegenwoordigen
  • Kun je in uiteenlopende situaties klantgesprekken voeren die voldoen aan de klantverwachting of deze zelfs overtreffen
  • Kun je klantgericht omgaan met klachten, ongenoegen en weerstanden bij klanten
  • Weet je wat je persoonlijke kwaliteiten en verbeterpunten zijn
  • Voer je jouw ambassadeursrol met plezier en enthousiasme uit

Competenties

Je versterkt deze competenties:

  • Klantgerichtheid
    i
    Klantgerichtheid is het actief streven naar tevredenheid van klanten en interne medewerkers door het verlenen van hoogwaardige service en ondersteuning.
  • Gespreksvaardigheid
    i
    Gespreksvaardigheid betekent het vermogen om gesprekken op een doelgerichte en effectieve wijze te structureren en te leiden, met als resultaat het behalen van het gewenste doel.
  • Samenwerken
    i
    Samenwerken is het vermogen om individuele kwaliteiten en belangen af te stemmen op die van de groep, met als resultaat een optimale samenwerking.
  • Luisteren
    i
    Luisteren is het oppikken en begrijpen van wat anderen zeggen, zowel verbaal als non-verbaal, zodat je de boodschap begrijpt en kunt interpreteren.
  • Assertiviteit
    i
    Assertiviteit is het vermogen om op een respectvolle en tactvolle manier voor je eigen mening, behoeften en belangen op te komen, zonder anderen te kwetsen.

Voor wie

Je bent werkzaam als (service) monteur. Je wilt jouw vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en service verbeteren en adequaat reageren op (lastige) klantsituaties. Het niveau van deze training is MBO/MBO+, maar er is geen specifieke voorkennis of ervaring nodig.

Over de training De monteur als ambassadeur

Deze training is voor monteurs en engineers met klantcontact. Technisch versta je je vak volledig, maar je ervaart nog een uitdaging in het professioneel omgaan met klanten en de persoonlijke vaardigheden die daarvoor nodig zijn.

Hoe achterhaal je de verwachtingen van de klant en weet je of de klant tevreden is? Hoe stel je de klant gerust en wat draagt bij in het vertrouwen? Dit zijn typische vragen die monteurs in de praktijk tegenkomen. Deze en velen anderen vragen worden in deze praktische cursus beantwoord. Onze trainers spreken de taal van monteurs kennen de beroepspraktijk.

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het praktisch oefenen met de onderwerpen. Het vervolg op deze training is de training De monteur als ambassadeur.

We verzorgen deze training ook incompany voor groepen collega’s op locatie.

Programma

De training bestaat uit twee dagen waarin je praktisch aan de slag gaat. De verschillende modellen en theorieën krijg je uitgelegd tijdens het realistisch oefenen met de onderwerpen.

Dag 1: Service en contact

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Inzicht in service en klantbeleving
  • Bewustwording van de ambassadeursrol en situationeel handelen
  • Effectief omgaan met verschillende type klanten: Platina-model
  • De eerste indruk en (samen)werken vanuit contact met de klant
  • De A.O.R.T.A. bezoekprocedure bij de klant
  • Je persoonlijke uitstraling als monteur.

Dag 2: Service en communicatie

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Richtlijnen en etiquette
  • In de schoenen van de klant: empathie
  • Repareren van klant en techniek: klachten en lastige situaties
  • Besluitvorming bij klanten
  • Uitvragen van de ontwikkeling bij bedrijven en klantbehoeften
  • Verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden
  • Persoonlijk plan van technicus naar ambassadeur voor je bedrijf.

Competenties

Je versterkt de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Gespreksvaardigheid
  • Samenwerken

Doe nu een STAP-vooraanmelding – zonder kosten of risico

Wil jij gebruik maken van € 1.000 opleidingstegoed met de STAP-budget? Regel dan nu jouw STAP-aanmeldbewijs door je nu in te schrijven. Dit document heb je nodig om op 3 juli 2023 jouw aanvraag in te dienen via het UWV STAP-portaal. Goed nieuws. Je ontvangt dit document direct na je inschrijving.

Wordt om welke reden dan ook het budget niet toegekend, dan heb je geen verplichting om de training te volgen en betalen. Probeer het de volgende periode nog een keer of annuleer de vooraanmelding. Zo doen wij dat bij IPV Training & Advies.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Rotterdam
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 08 September 2023
09:30
16:30
Vr 22 September 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
FLETCHER HOTEL RESTAURANT AMERSFOORT
Stichtse Rotonde 11
3818 GV AMERSFOORT
0334679905
De monteur als ambassadeur regio Amersfoort
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 20 September 2023
09:30
16:30
Wo 04 Oktober 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Amsterdam
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Ma 16 Oktober 2023
09:30
16:30
Ma 30 Oktober 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De monteur als ambassadeur regio Zwolle
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 01 November 2023
09:30
16:30
Wo 15 November 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
BCN BUSINESS CENTRE NEDERLAND UTRECHT
Daltonlaan 100
3584 BJ UTRECHT
0302567390
De monteur als ambassadeur regio Utrecht
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 21 November 2023
09:30
16:30
Di 05 December 2023
09:30
16:30
Adresgegevens
VAN DER VALK HOTEL 'S-HERTOGENBOSCH-VUGHT
Bosscheweg 2
5261 AA 'S-HERTOGENBOSCH (VUGHT)
073 658 77 77
De monteur als ambassadeur regio Den Bosch
Regulier inschrijven Inschrijven met STAP-budget Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 08 December 2023
09:30
16:30
Vr 22 December 2023
09:30
16:30

Tarieven

Toon STAP-budget prijzen
Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Open Cursus € 845.00 € 1022.45
  • (Online) Lesmateriaal Open Cursus Programma € 80.00 € 96.80
  • Locatiekosten Open Cursus Programma € 110.00 € 133.10
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1035.00 € 1252.35
  • Lunchkosten* - € 40.00
  • STAP-budget - € 995.00
Te betalen €0.00

* De lunchkosten vallen buiten de vergoeding van de STAP-subsidie. Deze nemen wij voor onze rekening.

Overige informatie

8 / 10
28 juni 2022
Danny Swartz
Training De monteur als ambassadeur
Zou het zelfs als onderdeel van opvoeden aanbevelen.
8 / 10
28 juni 2022
Erwin Truijen
Training De monteur als ambassadeur
Interessante training, zelfontwikkeling, verandert de mindset.
9 / 10
15 april 2022
Harry Berg
Training De monteur als ambassadeur
Leerzaam met een stukje zelf kennis.
10 / 10
Brain Baggen
Training De monteur als ambassadeur
Veel geleerd, goede voorbeelden. Heel prettige sfeer en goede interactie. Goede praktijk voorbeelden en oefeningen. Alles heel duidelijk. Deze training zal ik bij iedereen aanprijzen....
Lees  meer   minder 

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo+.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 073 - 80 01 800.

Onze aanpak

De training start met het formuleren van je leerdoelen in de digitale leeromgeving. Daarna heb je telefonisch contact met de trainer over je persoonlijke leervragen en wat je vooral wil bereiken.

In de training werk je gericht aan het verbeteren van je gespreksvaardigheden en klantgerichtheid in verschillende situaties. Dat doen we met afwisselende praktijkgerichte oefeningen, rollenspellen en persoonlijke feedback op je werkwijze en gedrag. Tijdens de training besteden we veel aandacht aan jouw persoonlijke ontwikkeling en ontvang je tips om ook na afloop van de training met leren aan de gang te blijven.

Studiebelasting

De beide trainingsdagen duren ieder één dag. Daarnaast moet je rekening houden met ongeveer twee uur zelfstudie per week gedurende de doorlooptijd van de training.

Certificaat

Je ontvangt een certificaat wanneer je de gehele training volgt.