Je hebt tegenwoordig meer dan alleen een goed netwerk en een vlotte babbel nodig om een nieuwe klant binnenhalen. De concurrentie is groot en de strijd om de gunst van de klant is zeer fel. Het is jouw taak als ondernemer om hierop te anticiperen en jezelf goed voor te bereiden op de acquisitiegesprekken. Probeer voor jezelf in kaart te brengen hoe je de klant overtuigt. Wil je investeren in jouw salesvaardigheden en competenties als verkoper? Dan helpt het volgen van de training De vakman als accountmanager jou hier zeker bij!

Resultaten

Na het volgen van de training De vakman als accountmanager:

  • Krijg je inzicht in de rol van de acquisiteur binnen het marketingproces.
  • Vergroot je jouw kijk op klantgedrag en jouw eigen invloed daarop.
  • Verbeter je jouw persoonlijke aanpak bij de voorbereiding en de gespreksvoering.
  • Zijn jouw communicatieve vaardigheden aangescherpt.
  • Rond je gesprekken resultaatgericht af.

Voor wie?

De training De vakman als accountmanager is met zorg ontwikkeld voor verkopers en ondernemers die werkzaam zijn in het MKB. Binnen jouw functie ga jij aan de slag met de acquisitie van nieuwe klanten en het verkopen aan jullie huidige klantenbestand binnen de b2b markt.

Competenties

Je versterkt deze competenties:

  • Commercieel vermogen
    i
    Commercieel vermogen betekent dat je in staat bent om zakelijke kansen te herkennen en te benutten.
  • Gespreksvaardigheid
    i
    Gespreksvaardigheid is het vermogen om gesprekken op een doelgerichte en effectieve manier te structureren en te leiden om het gewenste doel te behalen.
  • Beïnvloeden
    i
    Beïnvloeden betekent dat je anderen kunt aanmoedigen of helpen om van mening, houding of gedrag te veranderen.
  • Luisteren
    i
    Luisteren betekent dat je goed oplet wat anderen zeggen en hoe ze zich gedragen, zowel met woorden als zonder woorden.
  • Initiatief
    i
    Initiatief is het vermogen om vooruit te denken en nieuwe mogelijkheden, omstandigheden of uitdagingen op te merken en er snel op te reageren.

Onze aanpak

Tijdens de training De vakman als accountmanager komen de volgende onderwerpen aan bod:

Van productgericht naar behoeftegericht denken

  • Voorstelronde
  • Het marketingproces ontleden
  • Tips bij het maken van telefonische afspraken
  • Van verkoper naar adviseur

De communicatie in het acquisitiegesprek

  • Gespreksstructuur, grip en leiding krijgen in jouw gesprek
  • Vertrouwen winnen
  • Actief leren luisteren en vraagtechnieken
  • Effectief taalgebruik en non-verbale communicatie
  • Inzicht in gedrag door middel van de Q4 DISC gedragsanalyse

Tot zaken komen

  • Inspelen op koopwensen
  • Overtuiging in de presentatie
  • Effectieve aanpak prijsbezwaren
  • Afsluittechnieken en bouwen aan een vaste relatie

Van theorie naar praktijk

  • We observeren en analyseren acquisitiegesprekken
  • Met behulp van video worden enkele acquisitiegesprekken opgenomen
  • De cursisten maken een analyse van sterke kanten en verbeterpunten

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.

Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De vakman als accountmanager regio Zwolle
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 21 Mei 2024
09:30
16:30
Di 04 Juni 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De vakman als accountmanager regio Utrecht
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Di 03 September 2024
09:30
16:30
Di 17 September 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De vakman als accountmanager regio Amsterdam
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Do 26 September 2024
09:30
16:30
Do 10 Oktober 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De vakman als accountmanager regio Breda
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Wo 30 Oktober 2024
09:30
16:30
Wo 13 November 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De vakman als accountmanager regio Zwolle
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Ma 18 November 2024
09:30
16:30
Ma 02 December 2024
09:30
16:30
Adresgegevens
Nog niet bekend
Niet bekend
De vakman als accountmanager regio Utrecht
Inschrijven Optie nemen
Datum
Begintijd
Eindtijd
Vr 06 December 2024
09:30
16:30
Vr 20 December 2024
09:30
16:30

Tarieven

Toon prijzen incl. btw
  • Cursusprijs Nederlandse Sales Academie € 895.00 € 1082.95
  • (Online) Lesmateriaal Nederlandse Sales Academie € 90.00 € 108.90
  • Locatiekosten Nederlandse Sales Academie € 110.00 € 133.10
Totaal (excl. btw) (incl. btw) € 1095.00 € 1324.95
  • STAP-budget - €1000.00
Te betalen €95.00

Overige informatie

9 / 10
10 oktober 2023
Danny Saathoff
Training De vakman als accountmanager
Zeer interessante training. Interactief en heel toegankelijk.
10 / 10
10 oktober 2023
Mick Andreas
Training De vakman als accountmanager
Leuke trainer en groep. Iedereen deed leuk mee. En enorm interessant!
9 / 10
01 juli 2023
Maikel van Neerven
Training De vakman als accountmanager
Echt een aanrader. Het geeft je meer duidelijkheid over hoe je personen kan benaderen. Trainster was duidelijk en informatief!
8 / 10
22 mei 2023
Stef Van Vugt
Training De vakman als accountmanager
De trainer pakte het heel goed aan. Ik zou graag nog eens een training boeken.

Studiebelasting

De training heeft een studiebelasting van 24 uren. Dit omvat de voorbereiding, het maken van opdrachten en het bijwonen van de training.

Niveau van de training

Een formeel diploma is geen vereiste voor deelname. Het werk- en denkniveau van deze training is mbo+.

Twijfel je of je deze training kunt of wilt volgen, overleg dan gerust met onze studieadviseurs via 073 - 80 01 800.

Onze aanpak

Onmiddellijk na jouw inschrijving krijg je toegang tot het online lesmateriaal en ga je aan de slag met een voorbereidingsopdracht. De training De vakman als accountmanager is uiterst praktijkgericht. Samen met de andere deelnemers doe je oefeningen, voer je discussies en deel je ervaringen.

Als onderdeel van deze training ga je aan de slag met de Q4 DISC gedragsanalyse. Met deze analyse krijg je meer inzicht in je eigen gedrag en dat van jouw omgeving.

Wie is mijn trainer?

De trainer is zeer praktijkgericht en heeft daarnaast zelf al jarenlange ervaring in de sales wereld. Hij of zij is bovendien regelmatig betrokken in diverse verkoopprocessen, waardoor hij je gegarandeerd de fijne kneepjes van het vak kan leren.

Certificaat

Na het volgen van deze training ontvang je een certificaat.