Sales draait allang niet meer alleen om de verkoop van diensten en oplossingen. De manier waarop mensen en bedrijven dingen zullen kopen en verkopen is sterk aan het veranderen. Klanten waarderen professioneel advies, vlotte en adequate service en hechten steeds meer waarde aan comfort die verder rijkt dan de afname van een product of een dienst. Deze ontwikkelingen vereisen andere business modellen, aanpassingen in de organisatie van sales en een verandering in de cultuur en het gedrag van alle medewerkers die de contacten onderhouden met klanten en potentiele klanten.

Een (incompany) salestraject op maat ondersteunt en inspireert managers, teams en sales professionals om in een snel veranderende (internationale) omgeving te kunnen schakelen en gericht te presteren.

Thema’s

  • Commerciële vaardigheden
  • Salesmanagement (ook met een formele leergang)
  • Accountmanagement
  • Slagvaardig onderhandelen
  • Acquisitie en verkoop
  • Relatiebeheer en netwerken
  • Personal branding
  • Winnende offertes schrijven
  • Presenteren van je plan
  • Samenwerking binnen- en buitendienst
  • Beursfit maken van je team
  • Doelgericht social media inzetten

Aanpak

Wat wil je als organisatie bereiken met sales en wat zijn de drijfveren van de sales medewerkers om zich te ontwikkelen. Dat zijn in de basis onze vertrekpunten bij het opstellen van een maatwerk salestraject. De programmering en ingrediënten zoals inhoud, mix van leer- en werkvormen en de resultaten, bepalen we met elkaar. Het gaat erom dat medewerkers leren en zich blijven ontwikkelen, dat de resultaten zichtbaar zijn in de praktijk en dat je bedrijf en de medewerker klaar zijn voor de toekomst.